STUDENTTORSDAG

Efter en heldag på stan igår åkte jag hem för att fräscha upp mig lite inför kvällen. Lani joinade. Och det blev hårplattning, hårlockning och make up. Sedan packade vi våra vinflaskor, satte på oss våra alldeles för obekväma skor och åkte till Linnéa på Herrhagen, dit Anna också kom. Så gott som på en gång drog vi igång med ölspelet och vinet sjönk fort i glasen. Kanske lite för fort, så vi insåg att vi nog fick ta en liten paus i spelandet, om vi ens skulle ta oss till krogen. Efter en paus och ytterligare en omgång ölspel satte vi på oss de obekväma skorna och vandrade (läs vinglade) till Arena. Där blev det dans i massor, oenigheter om det bästa dansgolvet och onda fötter!
När klockan slog stängning blev det kebab och sen taxi hem. Roligaste taxiresan på länge var det, vill jag lova! Kanske kommer chauffören lägga till oss till de andra historierna om konstiga människor han har skjutsat.

Lani: - Visst var det en snygg taxidriver Cämil?
Cämil: - Mm
Lani: - Men visst var han snygg Cämil?
Cämil: - Ja!
(kan tilläggas att detta sas i bilen när han hörde)

Tappade bort min mobil och fick springa och jaga taxin också. Vi fick stopp på den och letade genom varje vrå i bilen, men ingen mobil där inte. Så då var det väl bara att inse att den var borta då. Men som en uppenbarelse ligger mobilen på gatan utanför mitt hus! :D Det kallas glädje.

Nu ska jag ta med mig min mördande huvudverk och gå till sängs. Jobb väntar imorgon. Något säger mig att det kommer bli galet med folk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0