Nurse

Idag har jag varit ledig, men ändå gjort min första insats som "sjuksköterska". Jag har nämligen suttit på akuten hela dagen med farmor som ramlat och slagit sig. Efter många timmars väntan kom läkaren fram till att han var tvungen att tömma hennes knä på blod. HJÄLP, tänkte jag. Min första tanke var att springa för livet för att slippa se, men sen kom jag fram till att det nog vore bra för mig att vara med och se på. Nålen är väldigt stor, så bara du inte svimmar sa han...Men det gick fint! Jag fick vara med och öppna lite förpackningar och så och han berättade om allt han gjorde och varför han gjorde så. Jag känner mig jätte stärkt nu, för jag har inte riktigt vetat hur det skulle gå för mig att se blod och sånt där (bra att plugga till sjuksköterska då va?). Nu ville jag t o m vara med och titta när han rörde runt i blodet och kollade hur det såg ut. 

Farmor är på röntgen just nu. Det kunde vara en fraktur, men förhoppningsvis var det "bara" ett ledband som gått av.

Själv ska jag snart åka och träna core!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0