Lite dåligt med sömn

Nu ska jag försöka sammanfatta de senaste dagarna tänkte jag.

I torsdags träffade jag Matilda som var hemma från Göteborg över helgen. Vi vandrade runt bland caféerna och hade det jätte trevligt. Senare hade jag också lyckats lura med henne på ett spinningpass. Hon var lite nervös innan, men det gick ju superfint! Jag kom i säng runt 24 på kvällen.

I fredags morse kl 05.15 ringde min väckarklocka. Då var det upp och hoppa och göra sig i ordning för vi skulle nämligen till Stockholm. Lani hade ett möte bokat på en skola vid 10, så mig placerade vi på ett café där jag kunde sitta och plugga medan hon var borta. Det var längesen jag fick så mycket gjort i pluggväg måste jag säga. När Lani var klar åkte vi in till stan och shoppade som två idioter. När vi kände oss nöjda blev vi upphämtade och åkte ut till lägenheten vi lånat på Kungsholmen. När vi satt oss ner kom vi på att vi var tvugna att gå till systemet, så då var det bara ut på jakt. Det fanns ett ganska nära som tur var. När vi kom tillbaka och skulle sätta oss ner och andas i två minuter fick jag ett sms av Matilda om att hon åkt på magsjuka. Livrädd som jag är för sånt var det bara för Lani att följa med mig ut på jakt efter vitpepparkorn. Det hjälper nämligen! När jag hade bjudit runt dessa var det bara att börja fixa till sig inför kvällen. Det stod restaurangbesök och utgång på schemat. Restaurangen vi var på hade medeltidtema och jag har nog aldrig ätit så knepig mat. Utgången var sådär. Vi hamnade på ett ställe med korta, sliskiga backslicks, så vi drog hem innan stängning. Efter att ha letat runt halva Stockholm, för att hitta ett Burger King som jag trodde jag sett, hamnade vi i en gissningslek på McDonalds. Vid fyratiden ramlade våra huvuden ner på kuddarna!

I lördags var det upp tidigt för att åka hem. Det var inte två pigga brudar som satte sig i bilen vill jag lova. Vi stannade på ett shoppingställe och inte ens det kunde få oss piggare. Då är någonting väldigt fel! Ju närmare vi kom Karlstad ju mer började det suga i partynerven igen. Att vi sedan fick erbjudande om en födelsedagsfest gjorde ju inte saken bättre. Så det var hem och andas i någon minut innan det var dags att fixa till sig igen. Åkte hem till Linda som fyllde år och hade det riktigt trevligt. De andra åkte senare till Ankan, men jag och Lani valde Blue moon istället. Och gud så kul vi hade! Blev inte mycket sömn den natten heller.

Igår var jag på spinning på kvällen. Johanna tyckte inte jag såg så fräsch ut. Jag tror det kallas sömnbrist. Så igår gick jag och la mig i sängen för att se på Mia och Klara, men jag tror inte jag lyckades hålla mig vaken två minuter ens. Det måste vara höjden av trötthet att somna till det programmet!

Ikväll har jag och Johanna varit på kibox. Nu är det dags för mig att gå och lägga mig. Har känt mig som en förstörare under vårt grupparbete idag, eftersom övertröttheten gjort att jag skrattat för minsta lilla!



Lani  fixar frillan, men det är jag som gjort grunden ;)






Födelsedagsbarnet och Anna

Kommentarer
Postat av: Lani

hahahaha shoppa som två idioter.. dumt att båda två fick anstränga sig o skriva uppsatser om helgen, kunde lika gärna ha kopierat den först inlagda haha :D

"det tror jag kallas sömnbrist" fråga Lani, hon VET att det kallas så ;D

2009-03-03 @ 10:06:13
URL: http://linneaclasson.blogg.se/
Postat av: nea

nää men har lani den där klänningen jag vill ha?!?!? omg

2009-03-03 @ 20:49:11
URL: http://metrobloggen.se/systerdekadens

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0