Psykiatri

Den här veckan har min 18 veckor långa praktik börjat. Jag börjar med tre veckor inom psykiatrin. Jag är på en sluten avdelning där patienterna har allvarliga psykiska sjukdomar. Det handlar om depressioner, psykoser, självmordsförsök/tankar mm. Jag gjorde min första dag på avdelningen idag och jag var så nervös i natt att jag inte sovit någonting. Fast det var ingenting att vara nervös för. Avdelningen verkar vara bra och min handledare är jättebra och vill verkligen lära mig saker. Det känns jätteskönt!

På torsdag är farfars begravning. Det ser jag mindre fram emot...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Allting kommer gå bra vännen! Tänker på dig!

2010-02-03 @ 20:41:32
URL: http://carlssonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0