Ljuset i tunneln

Nu har jag varit ledig från skolan i en månad. Det har varit väldigt skönt och välbehövligt! Jag har spenderat en och en halv vecka i Stockholm, annars har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Jag har även lyckats få iväg ett par jobbansökningar, jobbat lite extra och kunnat träna när jag vill på dagarna. Imorgon börjar det igen. Eller inte riktigt imorgon. Jag har ett seminarium imorgon, sedan tar jag helg igen. På måndag börjar en (två) ny, hård och krävande kurs. Även om det kommer vara mycket att göra, så kommer det att gå bra. Jag börjar sista terminen och kan nu se slutet närma sig med stormsteg. Till sommaren ska jag stå där som legitimerad sjuksköterska. Jag kan inte fatta att det är sant. Då är första delen klar på min väg till färdig barnmorska.




Bilden är från i lördags när jag och Linnéa hade taco/mys/vinkväll med Johanna och Marie. De två sistnämnda tar sin sjuksköterskeexamen på fredag. Även det gör att allt känns lättare för mig. Jag vet hur fort det brukar gå från det att dom gör något i skolan till det att jag gör samma sak, ett halvår senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0